Vooral omdat ze de keuze hebben gemaakt al. Er was toen nog niet gekeken naar een alternatief, dat is er nu wel maar terug gaan is natuurlijk schandelijk vinden ze..
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Om zo in een goed daglicht te komen bij onze handels partners, sinds USA een grotere speler is dan Zweden is het vrij logisch om voor de JSF te gaan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat de Verenigde Staten zeggen dat dat moet. En onze regering doet altijd graag zonder teveel vragen te stellen met ze mee, zie ook: Afghanistan, Irak, Joegoslavië...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nederland wil dat niet per se, de tweede kamer is behoorlijk tegen en ik heb het idee uit de opinie dat meer mensen dat zijn.

Verder denkt het kabinet, ondanks cijfers van cpb, dat het werkgelegenheid produceert.
Ook een overweging is dat ze bij het niet kopen niet deel mogen nemen aan het trainingsprogramma voor piloten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Om te vliegen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat wij als Nederland een defensiemacht nodig hebben is volgens mij gewoon wél waar. Je kan wel overdreven nederig gaan doen dat wij als landje niks voorstellen, of zeggen dat wij ons wat betreft oorlog en vrede nergens mee hoeven te bemoeien, maar dat vind ik een gevalletje kop in 't zand steken.
Wij hebben als één van de meest welvarende landen ter wereld, met een enorm historisch erfgoed, een verantwoordelijkheid om verschil te maken waar we kunnen op plaatsen waar het wat minder goed gaat, al dan niet (mede) door onze (in)directe invloed.
Daarvoor heb je een defensieapparaat nodig, en de mankracht en de middelen kosten nu eenmaal veel geld. Voor de JSF is na lang wikken en wegen gekozen omdat je de F16s nu eenmaal niet oneindig kan blijven upgraden.
Of dat nu uiteindelijk de juiste keus was daar valt over te discussieren, maar wat mij betreft absoluut niet over de modernisering van ons defensieapparaat.